نوشته شده توسط : healty

 دلایل سقط جنین

دلایل سقط جنین از نظر علم پزشکی، دلایل اصلی سقط جنین یا همان پایان خود‌به‌خودی بارداری و راه‌های درمان آن متفاوت است.
تقریباً ۵۰% از موارد بارداری قبل از اینکه زن حتی بداند باردار است و حدود ۱۵٪ تا ۲۵٪ از بارداری‌های قطعی‌شده به سقط منجر می‌شوند.
سقط جنین اکثرا در ۳ ماه اول، قبل از هفته ۲۰ ام بارداری اتفاق می‌افتد و فقط ۱٪ از سقط‌ها بعد از این زمان رخ می‌دهند.
بسیاری از دلایل وقوع سقط جنین قابل بررسی و کنترل هستند.

روش های سقط جنین

 

https://womennice.com/abortion-methods/

 

به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای بارداری با دکتر آنلاین زنان و زایمان مشورت کنید.

خرید قرص سقط جنین و قیمت آمپول سقط جنین 

۵ دلیل اصلی سقط جنین و خرید قرص سقط جنین

خرید قرص سقط جنین

دلایل مختلفی برای سقط جنین وجود دارد که در اینجا به چند مورد اصلی آن‎ها اشاره شده است:

  • تقریباً نیمی از سقط‌‌هایی که در سه ماهه اول رخ می‌دهند ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی در اسپرم پدر یا تخمک مادر است. این مساله ممکن است به صورت ارثی یا در اثر قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی مانند اشعه ایکس یا مواد سمی رخ دهد.
  • یکی دیگر از دلایل اصلی سقط جنین نارسایی دهانه رحم است. در این مشکل دهانه رحم نمی‌تواند جنین را نگه دارد و معمولاً در سه ماهه دوم بارداری سقط اتفاق می‌افتد.
  • از دلایل مهم سقط جنین، نارسایی خونی مادر و جنین است. اگر Rh خون مادر منفی و Rh خون جنین مثبت باشد، به دلیل عدم تناسب نوع Rh در بدن مادر نوعی آنتی بادی تولید می‌شود که می‌تواند باعث اختلال و سقط جنین در بارداری‌های بعدی شود.
  • بی‌نظمی هورمونی به خصوص هورمون پروژسترون یکی دیگر از دلایل اثرگذار است که معمولا به علت کیفیت پایین تخمک ایجاد می‌شود.
  • ابتلا مادر به کم‌کاری تیروئید و دیابت می‌تواند به علت عدم تنظیم سوخت‌وساز بدن باعث سقط جنین شود.

قیمت قرص سقط جنین

https://womennice.com/the-price-of-abortion-pills/

 

راه‌های درمان 

برای هرکدام از موارد ذکر شده. به عنوان دلایل سقط جنین. روش‌های درمانی مشخصی وجود دارد. که عبارتند از:

  • دلایل سقط جنین اگر دو یا چند سقط مکرر داشته باشید، پزشک ممکن است. از شما بخواهد که آزمایش ژنتیک انجام بدهید تا وضعیت کروموزوم‌ها و ژن‌های شما و همسرتان را بررسی کند. و بتواند ناهنجاری‌های کروموزومی ممکن را پیش از اقدام برای بارداری برطرف کند.
  • ممکن است در طی بارداری علائمی مانند احساس فشار ناگهانی به شکم. پاره شدن کیسه آب و خونریزی مداوم را تجربه کنید. که در بیشتر موارد ناشی از نارسایی دهانه یا سیروکس رحم است. پزشک در این موارد پس از انجام سونوگرافی. با بخیه زدن دهانه رحم را مسدود می‌کند. تا از سقط جنین جلوگیری کند.
  • پس از انجام آزمایش خون و شک کردن پزشک به نارسایی خونی مادر و جنین. برای پیشگیری از سقط جنین بعدی معمولا آمپول رگام تزریق می‌شود. که باعث خنثی شدن آنتی بادی. تولید شده می‌شود.
  • در مورد مادرانی که پزشک پس از انجام تست خون. متوجه کمبود هورمون پروژسترون شده باشد. ترکیبات پروژسترونی در ابتدا و در طی باردای تزریق می‌شود. تا از سقط جنین جلوگیری شود.
  • معمولا پیش از بارداری با انجام تست خون، مادر از بیماری کم‌کاری تیروئید و دیابت خود آگاه می‌شود. و پزشک پس از درمان‌های دارویی اجازه بارداری می‌دهد.

سقط جنین در ماه اول

https://womennice.com/abortion-in-the-first-month/

سقط جنین:

در بیشتر موارد، خون ریزی اولین نشانه سقط جنین است. با این حال، ممکن است سقط جنین بدون خون ریزی نیز رخ دهد یا علائم دیگری در ابتدا مشاهده شوند. بسیاری از زنان ترجیح می دهند که از اصطلاح “حاملگی از دست رفته” بجای سقط استفاده کنند. حاملگی از دست رفته در هفته های اول بارداری بسیار شایع است و این خطر با پیشرفت بارداری کاهش می یابد.

علل سقط جنین:

دلایل سقط جنین در بسیاری از موارد مخصوصا هنگامی که سقط در روزهای اول بارداری اتفاق می‌افتد، پیدا کردن علت کار بسیار سختی خواهد بود. وقتی به عنوان یک متخصص نگاه می‌کنیم، وقتی همه‌چیز درست پیش می‌رود واقعا اعجاب‌انگیز است. الیزابت نواکی متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «هنگامی که به بارداری به عنوان نقطه اولیه حیات انسان نگاه می کنیم؛ متوجه می‌شویم که این اتفاق واقعا مثل یک معجزه می‌ماند. دو مجموعه ماده ژنتیکی به هم می‌رسند و با هم ترکیب شده و سپس تقسیم سلولی می‌شوند، البته اتفاق همیشه به درستی پیش نمی‌رود. ساده ترین کار این است که این‌طور فکر کنیم که [سقط جنین] به نوعی روش طبیعت برای جنین های ناسالمی است که توانایی سازگاری با زندگی پس از تولد را نخواهند داشت.»

از آنجایی که بسیاری از زوج‌ها بعد از سقط خودشان را سرزنش می‌کنند، باید بگوییم که در حقیقت از تعداد کمی از سقط‌ها می‌توان پیشگیری کرد و توصیه پزشکان این است که قبل از باردار شدن حتما به وضعیت سلامت خود رسیدگی کنید تا بارداری سالم و موفقی داشته باشید. دکتر زوبل متخصص زنان و زایمان می‌گوید: «بهترین توصیه به بانوان این است که قبل از بارداری حتما نزد یک متخصص زنان و زایمان بروند و معاینات و آزمایش‌های لازم را انجام دهند و مصرف ویتامین‌های قبل از زایمان را از ۲ یا ۳ ماه قبل از بارداری شروع کنند و همه واکسن‌های خود را بزنند و رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و کافئین را قطع یا به حداقل ممکن برسانند. توصیه می‌شود مصرف مواد نشاط‌ آور نیز حذف شود.» حتی اگر تمام توصیه‌های بالا را نیز دنبال کنید باز هم ممکن است نتوانید از سقط‌جنین پیشگیری کنید.

دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری

مراقبت‌ بعد از سقط جنین

 

https://womennice.com/post-abortion-care/

 

دلایل سقط جنین علل سقط جنین در ماه های اول بارداری بسیار متعدد هستند، اما مهمترین موارد شامل:

۱- ناهنجاری‌های کروموزومی:

ازجمله مهمترین دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری، مشکلات کروموزومی است. درحقیقت می‌توان گفت مهم‌ترین دلیل سقط جنین، وجود اشکال در کروموزم‌ها تخمک یا اسپرم هنگام شکل‌گیری رویان است. با این‌که برخی ناهنجاری‌های کروموزومی با زندگی سازگار هستند (مانند تریزومی ۲۱ که یکی از رایج‌ترین دلایل سقط جنین نوع سندروم داون است) اما دیگر ناهنجاری کروموزومی با زندگی سازگاری ندارند.

جلوگیری از سقط جنین

 

https://womennice.com/prevent-abortion/

 

۲- اختلالات تیروئید:

تیروئید چه کم کار باشد،‌ چه پرکار، باعث ناباروری شده و ازجمله دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری محسوب می‌شود. زمانی که تیروئید مادر کم‌کار است، بدن او تلاش می‌کند تا با تولید کردن هورمون‌ این کمبود را جبران کند و در حقیقت این هورمون‌ها تخمک‌گذاری را مختل می‌کند. برعکس در تیروئید پرکار، تولید زیاد هورمون در عملکرد استروژن اختلال ایجاد می‌کند و رحم برای لانه‌گزینی دچار اختلال می‌شود و خونریزی رحم اتفاق می‌افتد.

 

۳- دیابت:

دلایل سقط جنین بانوانی که مشکل دیابت دارند،‌ حتما باید تحت نظر پزشک و متخصص غدد داخلی باشند تا قند خون‌شان کنترل شود. در بارداری‌هایی که مادر دیابت وابسته به انسولین دارد و تحت کنترل نیست، به احتمال زیاد سقط جنین خواهد داشت یا نوزادی با نقص‌های مادرزادی به دنیا خواهد آمد. دلایل سقط جنین

اگر دیابت دارید بهترین کار این است که قبل از باردار شدن برای به حداکثر‌رسانی سلامت خود این مشکل را کنترل کنید. اختلالاتی که تحت درمان دارویی هستند مانند دیابت، کم کاری تیروئید، فشار خون بالا و بیماری‌های خودایمنی، باید تشخیص داده شوند و قبل از بارداری تحت کنترل قرار بگیرند. این بیماری‌ها اگر در مراحل اولیه بارداری شناسایی شوند کلید یک بارداری موفق در مادرانی است که به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند.

women seek abortions

۴- سبک زندگی:

برخی از عادات شیوه زندگی مثل مصرف مواد مخدر، استفاده از الکل در دوران بارداری و کشیدن سیگار،‌ خطر سقط زودهنگام و از دست رفتن جنین را افزایش می دهد. اهمیت دادن به سلامتی، خطر سقط را پایین می‌آورد. بیش از ۵۰ درصد بارداری‌ها بدون برنامه‌ریزی هستند، به همین دلیل مادر معمولا آمادگی بارداری را ندارد. اغلب بانوان معمولا تا هفته‌ها بعد از تعویق قاعدگی‌ از بارداری خود خبر ندارند. تا آن زمان، ستون فقرات جنین شکل گرفته و قلب او در حال تپیدن است.

هرچند این اقدامات نیز خطر سقط جنین‌های ناشی از ناهنجاری کروموزومی را پایین نمی‌آورد.

یک عامل دیگر شیوه زندگی که خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد،‌ زندگی در شهرهاست.

CDCs Abortion

۵- مشکلات فیزیکی:

دکتر نواکی می‌گوید، این مورد عمومیت کمتری دارد اما باز هم مقدار زیادی از سقط‌های جنین می‌تواند به خاطر مشکلات فیزیکی مادر باشد، مثل ناهنجاری‌های رحم که شامل دیواره رحم و پولیپ و نارسایی دهانه رحم است. وی عنوان می‌کند که در بسیاری از موارد از دست رفتن جنین در نتیجه مشکل فیزیکی مادر در سه‌ماهه دوم یا سوم اتفاق می‌افتد.

۶- اختلالات انعقاد خون:

از دیگر دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری، مشکلات انعقادی است. سقط‌هایی که بر اثر این اختلال ایجاد می‌شوند (مثل فاکتور V Leiden) ‌ اندک هستند اما رخ می‌دهند. دکتر نواکی توضیح می‌دهد: «من با بیماران مبتلا به مشکل انعقاد خون زیادی مواجه می‌شوم، اما به اندازه دلایل دیگر عمومیت ندارد.»

 

۷- اختلالات سیستم ایمنی:

دلایل سقط جنین درباره اختلالات سیستم ایمنی در سلامت بانوان بحث بسیار داغی جریان دارد، چراکه هنوز می‌بایست چیزهای زیادی درباره ارتباط آن با سقط جنین کشف شود. اما دانشکده زنان و زایمان آمریکا اعتقاد دارد که اختلالات سیسم ایمنی خاص در سقط جنین‌های مکرر نقش دارند.  او توضیح می‌دهد که ساده‌ترین راه برای درک آن این است که «بدن بارداری را پس می‌زند.»دلایل سقط جنین

برخی از تحقیقات نشان داده است که حضور بعضی از آنتی بادی‌ها بیشترین علت سقط جنین‌های مکرر هستند. لوپوس (سل پوستی)، یکی از بیماری‌های سیستم ایمنی است که خطر سقط جنین را اغلب به خاطر آنتی‌ـ‌فسفولیپیدی است که این بانوان با خود دارند. تا ۵ درصد از بانوان ممکن است این آنتی‌بادی را داشته باشند. هر بانویی که تجربه سقط‌های مکرر (بیش از ۳ سقط پشت‌سرهم)، مرگ ناگهانی جنین بعد از ۱۰ هفته یا زایمان زودهنگام قبل از هفته ۳۴، باید تست سندروم آنتی‌ـ‌فسفولیپید انجام دهد. شما قادر به کنترل این آنتی بادی‌ها نیستید. اما اگر موجود باشند، درمان‌هایی برای کاهش خطر سقط‌جنین و از دست رفتن بارداری وجود دارد.

حال که دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری متوجه شدید که بیشتر آنها از دست شما خارج است و نباید خود را به خاطر این اتفاق سرزنش کنید! به یاد داشته باشید که این رخداد به ندرت مجددا تکرار می شود و به احتمال زیاد به زودی نوزاد سالمی را به دنیا خواهید آورد

about abortion

 

 


:: برچسب‌ها: دلایل سقط جنین , علت سقط جنین در هفته چهارم , علائم سقط جنین در هفته اول , ایا سقط جنین در هفته ششم درد دارد , علائم سقط جنین در ماه چهارم ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : healty

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین آنفولانزا یک عفونت تنفسی شایع می باشد که بیشتر در فصل زمستان رخ می دهد. این بیماری به واسطه ویروسی که به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، ایجاد می شود. زمانی که فرد مبتلا به آنفولانزا سرفه، عطسه یا صحبت می کند، ویروس از طریق هوا و روی سطوح پخش می شود.

سقط جنین در ماه اول

https://womennice.com/abortion-in-the-first-month/

آنفولانزا در دوران بارداری بیشتر از آنفولانزا در افراد غیر باردار باعث بیماری شدید می شود. افراد بارداری که به آنفولانزا مبتلا می شوند برای درمان در بیمارستان بیشتر بستری می شوند. اگر باردار هستید و آنفولانزا یا علائمی شبیه به آنفولانزا دارید ، به پزشک خود مراجعه کنید سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند؟

شما در دوران بارداری بیشتر از زمانی که باردار نیستید در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا هستید. به این علت که در بارداری به طور طبیعی سیستم ایمنی شما سرکوب می شود، که دفاع بدن فرد در برابر بیماری است. این سرکوب خطر ابتلا به عفونت ها، از جمله آنفولانزا را افزایش می دهد.

مراقبت‌ بعد از سقط جنین

https://womennice.com/post-abortion-care/

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین احتمال ابتلا به آنفولانزا در زنان بارداری که واکسن آنفولانزا نزده اند در مقایسه با افراد باردار واکسینه شده بیشتر است. مطالعات نشان می دهد که واکسن آنفولانزا خطر ابتلا به عفونت آنفولانزا را در افراد باردار تا 50 درصد کاهش می دهد.

اگر در دوران بارداری به آنفولانزا مبتلا شوید، آیا جنین هم بیمار می شود؟

ابتلا به آنفولانزا در دوران بارداری بر رشد جنین می تواند اثر بگذارد. تب به عنوان یک علامت شایع آنفولانزا، می تواند باعث نقص لوله عصبی و مشکلات دیگر در جنین در حال رشد شود.

 

داروی گیاهی سقط جنین

https://womennice.com/herbal-abortion-medicine/

آنفولانزا می تواند باعث سقط جنین شود؟

مطالعات نشان می دهند که آنفولانزا در دوران بارداری خطر سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد.

خونریزی پس از سقط جنین

https://womennice.com/bleeding-after-miscarriage/

علت آنفولانزا در بارداری چیست؟

این ویروس باعث آنفولانزا در افراد باردار و غیر باردار می شود. ویروس آنفولانزا ریه ها، بینی و گلوی فرد را آلوده می کند و علائم تنفسی شبیه سرماخوردگی ایجاد می کند. شما می توانید با استنشاق ویروس از طریق هوا یا با لمس چیزی که ویروس روی آن است، به آنفولانزا مبتلا شوید.

قیمت قرص سقط جنین

https://womennice.com/the-price-of-abortion-pills/

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین آنفولانزا یک روز قبل از شروع علائم و پنج تا هفت روز پس از احساس بیماری مسری است. این بدان معناست قبل از اینکه متوجه بیماری شوید می توانید بیماری را به دیگران منتقل کنید.

علائم آنفولانزا در دوران بارداری چیست؟

رایج ترین علائم آنفولانزا در دوران بارداری عبارتند از:

  • لرز
  • سرفه خشک
  • سردرد
  • کاهش اشتها
  • گرفتگی بینی
  • دردهای عضلانی
  • آبریزش بینی
  • گلو درد
  • شروع ناگهانی تب متوسط ​​تا بالا
  • خستگی

 

آنفولانزا در دوران بارداری چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص آنفولانزا، پزشک می تواند از یکی از تست های زیر استفاده کند :

تست تشخیص سریع آنفولانزا (RIDT): این تست در 10 تا 15 دقیقه نتایج را نشان می دهد.

تشخیص سریع مولکولی: این آزمایش نتایج را در 15 تا 20 دقیقه نشان می دهد.

پزشک نمونه را با یک سواب پنبه ای بلند از داخل بینی یا پشت گلو را می گیرد. آزمایش باید سریع و بدون درد باشد.

آنفولانزا در دوران بارداری چگونه درمان می شود؟

زمانیکه به موقع تشخیص داده شود، پزشک ممکن است یک داروی ضد ویروسی تجویز کند. باوجود اینکه ضد ویروس ها آنفولانزا را درمان نمی کنند، اما می توانند از بدتر شدن علائم جلوگیری کنند. بسیاری از پزشکان اوسلتامیویر ضد ویروسی خوراکی (Tamiflu) را برای افراد باردار ترجیح می دهند. بر روی این دارو مطالعات زیادی انجام شده است که ایمنی آن را تأیید می کند سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین.

در مورد سایر داروهایی که می توانید بدون خطر در دوران بارداری مصرف کنید، با پزشک خود صحبت کنید.  این داروها شامل موارد زیر می باشند:

  • استامینوفن (Tylenol) کاهش دهنده علائم آنفولانزا، به ویژه تب.
  • دکسترومتورفان (Robitussin-DM یا Delsym)، گوایفنسین (Mucinex) یا شربت های  ضدسرفه که علائم تنفسی را تسکین می دهند.

چگونه می توان آنفولانزا را در دوران بارداری در خانه درمان کرد؟

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین علائم آنفولانزا ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد. حتما استراحت کنید و مایعات فراوان بنوشید تا دچار کم آبی نشوید. برای کمک به کاهش علائم، از داروهایی مانند استامینوفن استفاده کنید.

چه زمانی  بعد از درمان آنفولانزا در دوران بارداری بهبودی حاصل می شود؟

اگر پزشک یک داروی ضد ویروسی تجویز ‌کند، باید ظرف یک یا دو روز علائم بهبودی حاصل شود. داروهای ضد درد و تب میتوانند کمک کننده باشند.

شما باید طی پنج تا هفت روز متوجه بهبود علائم خود شوید. اگر بعد از یک هفته علائم بهبودی حاصل نشد، به پزشک خود مراجعه کنید.

چگونه می توان از آنفولانزا در دوران بارداری جلوگیری کرد؟

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین موثرترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا در دوران بارداری، تزریق واکسن آنفولانزا است، توصیه میشود قبل از شروع فصل آنفولانزا واکسینوسیون انجام گیرد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند که افراد باردار در هر زمانی از بارداری خود واکسن آنفولانزا را تزریق نمایند.

تحقیقات ثابت کرده است واکسن آنفولانزا برای افراد باردار ایمن و بی خطر است. میلیون ها نفر در طول سال واکسینه شده اند. مطالعات نشان می دهند که تزریق واکسن آنفولانزا خطر بستری شدن در بیمارستان با آنفولانزا را در فرد باردار تا حدود 40 درصد کاهش می دهد.

مطالعات همچنین نشان می دهد که واکسن آنفولانزا به افزایش ایمنی نوزاد پس از تولد کمک می کند. آنتی‌بادی‌های واکسن (پروتئین‌های خون که به مبارزه با ویروس‌ها در بدن شما کمک می‌کنند) در دوران بارداری به جنین منتقل می‌شوند. پس از تولد نیز آنتی بادی از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود. این پیشگیری  به دلیل اینکه نوزادان حداقل تا 6 ماهگی نمی توانند واکسن آنفولانزا را دریافت کنند بسیار حائز اهمیت است.

افراد باردار همچنین باید شیوه های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا را رعایت کنند:

  • از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید
  • از دست زدن به چشم یا بینی خودداری کنید
  • تمیز کردن سطوح در خانه و محل کار با مواد ضدعفونی کننده
  • دهان و بینی خود را بپوشانید
  • شستشوی مرتب دست ها سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین

آیا واکسن آنفولانزا در دوران بارداری بی خطر است؟

بله. بسیاری از مطالعات ،ایمن و بی خطر بودن و اثربخشی واکسن آنفولانزا در دوران بارداری را ثابت کرده اند. تزریق واکسن بهترین روش پیشگیری در برابر آنفولانزا برای افراد باردار است.

آیا واکسن آنفولانزا در دوران بارداری می تواند به جنین آسیب برساند؟

خیر. واکسن آنفولانزا می تواند برای جنین در دوران بارداری مفید باشد. هنگامی که واکسن در دوران بارداری تزریق می شود، آنتی بادی های ضد آنفولانزا از طریق جفت به جنین منتقل می شود. ایمنی واکسن انفولانزا برای مادرانی که شیرده هستند ثابت شده است و پیشگیری بیشتری در برابر آنفولانزا ایجاد می‌کند.

چشم انداز فرد مبتلا به آنفولانزا در دوران بارداری چیست؟

سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین با تشخیص زود هنگام و درمان به موقع، بسیاری از افراد باردار بدون هیچ مشکلی بهبود می یابند. اما در تعدادی از آنها احتمال ابتلا به عوارض جدی تر ناشی از آنفولانزا بیشتر بوده و گاها نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

چه زمانی باید در مورد آنفولانزا در دوران بارداری به پزشک مراجعه شود؟

در صورت مشاهده علائم آنفولانزا یا علائمی که غیرعادی یا نگران کننده هستند، به پزشک خود مراجعه کنید سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین.

Cough and Cold

در چه صورت پس از ابتلا به آنفولانزا باید به اورژانس مراجعه شود؟

اگر هر یک از علائم شدید آنفولانزا را دارید، فوراً با 115 تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید:

  • کاهش یا عدم حرکت جنین
  • سرگیجه، گیجی یا ناتوانی در بیدار شدن
  • ضعف شدید
  • سرفه شدید
  • تب بالا که بعد از مصرف استامینوفن تغییر نمی کند
  • بی ادراری برای مدت طولانی
  • احساس درد یا فشار مداوم در قفسه سینه یا شکم
  • تشنج
  • درد شدید عضلانی
  • تنفس دشوار یا تنگی نفس

Flu While Pregnant

مراقبت در دوران بارداری در شرایط انفولانزا چگونه است؟

بهترین روش برای مراقبت از خود (و جنین) عبارت است از:

  • تجویز دارویی پزشک را رعایت کنید
  • استراحت کردن
  • برای جلوگیری از کم ابی بدن، مایعات فراوان بنوشید
  • از انتقال ویروس به دیگران خودداری کنید

 

آنفولانزا در دوران بارداری یک بیماری جدی است. در صورت مشاهده علائم آنفولانزا می توانید از طریق این لینک درخواست خود را برای آزمایش آنفولانزا در منزل ثبت نمایید. درمان به موقع با داروهای ضد ویروسی می تواند شدت علائم را کاهش دهد و روند بهبودی را سرعت می بخشد. تزریق واکسن آنفولانزا در دوران بارداری یک روش مطمئن و موثر برای محافظت از خود و جنینن است. در مورد تزریق واکسن آنفولانزا با پزشک خود مشورت کنید سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین.

Cold During Pregnancy

Follow my blog with Bloglovin

 


:: برچسب‌ها: سرماخوردگی در دوران بارداری و سقط جنین , آیا سرفه در بارداری باعث سقط جنین میشود , قرص سرماخوردگی بزرگسالان در بارداری ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : healty

خونریزی پس از سقط جنین

خونریزی پس از سقط جنین اگرچه سقط جنین چه با روش جراحی و یا با تجویز دارو مطابق با دستورالعمل‌های جهانی انجام می‌شود اما تأثیر و عوارض ناشی از آن، به دلیل شرایط جسمانی و یا روانی هر فرد متفاوت است. علائم و عوارضی که پس از سقط در سیستم باروری بروز می‌کند بستگی به فاکتورهای متعددی نظیر روش سقط، وضعیت عادت ماهانه قبل از سقط و سلامت جسمی فرد دارد. یکی از این علائم خونریزی پس از سقط جنین است که در این مقاله از مجله هومکا به شرح آن می‌پردازیم.

سقط جنین در ماه اول

https://womennice.com/abortion-in-the-first-month/

خونریزی پس از سقط جنین چگونه است؟

رخ دادن خونریزی پس از سقط جنین طبیعی است و حالتی شبیه به قاعدگی دارد. علت خونریزی پس از سقط، تخلیه شدن رحم از بافت‌هایی است که در زمان حاملگی رشد کرده است.

اولین خونریزی پس از سقط جنین حداکثر ۲ هفته بعد از آن شروع می‌شود. این خونریزی واژینال است، رنگ روشنی دارد و مقدار آن خیلی زیاد نیست. پس از چند روز خونریزی شدت پیدا می‌کند و همزمان با خونریزی فرد سنگینی و گرفتگی را تجربه می‌کند. خونریزی پس از سقط ممکن است تا ۲ هفته نیز طول بکشد، اما به تدریج کم شده و در نهایت متوقف می‌شود.

روش های سقط جنین

https://womennice.com/abortion-methods/

در صورتی که سقط به روش جراحی انجام بگیرد، خونریزی بلافاصله پس از جراحی یا ۳ تا ۵ روز بعد از آن شروع می‌شود. این خونریزی گاهی تا شروع اولین پریود پس از سقط ادامه پیدا می‌کند و با نزدیک شدن به زمان پریود کمتر و کمتر می‌شود.

زمان شروع خونریزی پس از سقط جنین

زمان خونریزی پس از سقط جنین به روش سقط بستگی دارد در روش دارویی، دو قرص برای سقط تجویز می‌شود. اولین قرص باعث ریزش دیواره رحم و توقف حاملگی می‌شود. دومین قرص باعث تخلیه محتوای موجود در رحم می‌شود.

۳۰ دقیقه تا ۴ ساعت پس از مصرف قرص دوم، خونریزی و تخلیه محتوای رحمی رخ می‌دهد. معمولاً ۴ تا ۵ ساعت پس از مصرف قرص کل محتوای باقی‌مانده تخلیه می‌شود اما در برخی ممکن است بیش از ۵ ساعت نیز به طول انجامد. معمولاً خونریزی به شکل خونریزی قاعدگی است با این تفاوت که در یک مقطع زمانی ۱ تا ۲ ساعته شدت خونریزی بیشتر است و پس از سپری شدن آن دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد.

مراقبت‌ بعد از سقط جنین

https://womennice.com/post-abortion-care/

اگر سقط با عمل جراحی انجام شده باشد بلافاصله پس از عمل، خونریزی رخ می‌دهد. البته در بعضی موارد خونریزی در ۳ تا ۵ روز بعد از عمل مشاهده می‌شود. در مجموع خونریزی روش جراحی سبک‌تر از خونریزی دارویی است. خونریزی ناشی از سقط ممکن است پس از سپری شدن چند روز به‌طور کامل متوقف شده و یا تا هنگام سیکل قاعدگی ادامه یابد البته با گذر زمان از حجم خونریزی کم می‌شود.

مدت زمان خونریزی پس از سقط جنین

این خونریزی به‌صورت پیوسته نیست بلکه منقطع بوده و پس از دو هفته نیز احتمال لکه بینی وجود دارد. مدت زمان خونریزی پس از سقط جنین به مدت ۷ تا ۲۱ روز به طول می‌انجامد. این خونریزی در روزهای نخست بسیار زیاد است، سپس حجم آن کمتر و کمتر شده، سپس به یک پریود یا خونریزی سبک تبدیل می‌شود. این خونریزی پس از سقط جنین پس از سه هفته کاملاً متوقف می‌شود. شاید بعضی از بانوان خونریزی را تجربه نکنند. در گروهی از زنان این خونریزی یکبار متوقف شده و چند روز بعد مجدداً شروع می‌شود.

خرید آمپول سقط جنین

https://womennice.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a2%d9%85%d9%be%d9%88%d9%84-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86/

خصوصیات خونریزی پس از سقط جنین

خونریزی پس از سقط جنین مشابه خونریزی‌های قاعدگی است با این تفاوت که رنگ خون بیشتر متمایل به قهوه‌ای است. معمولاً خونریزی پس از سقط با دارو بیشتر از سقط با جراحی بوده و بعضی فعالیت‌های جسمی نیز بر میزان خونریزی تأثیر دارند. برای مثال خونریزی در هنگام فعالیت بدنی بیشتر از حالت استراحت است.

احتمال دارد در خون تخلیه‌شده لخته‌های خونی مشاهده کنید که جای نگرانی نیست چراکه این لخته‌ها پس از سقط ‌جنین طبیعی هستند. اندازه لخته‌ها معمولاً متفاوت بوده و ممکن است لخته‌هایی به بزرگی یک لیمو نیز دیده شود. اگر لخته با خونریزی سنگین همراه باشد و بیش از دو ساعت نیز طول بکشد برای ارزیابی وضعیت جسمی خود، موضوع را به پزشک اطلاع دهید. در برخی شرایط علاوه بر خون، ترشحات موکوس مانندی نیز مشاهده می‌شود. این ترشحات نباید بد بو، زرد و یا سبز باشند زیرا چنین ویژگی‌هایی نشانه عفونت است.

عوارض قرص سقط میزوپروستول

https://womennice.com/misoprostol-abortion-pill-side-effects/

سایر علائم پس از سقط جنین

عوارض جانبی دیگر سقط جنین بستگی به روش سقط و وضعیت جسمی فرد دارد اما شایع‌ترین عوارض سقط جنین به‌صورت زیر است:

  • درد
  • تهوع و استفراغ
  • اسهال
  • تب و لرز
  • سردرد
  • خستگی و ضعف

در صورت بروز تب، دردهای عضلانی، درد لگنی و افزایش خونریزی به پزشک خود مراجعه کنید تا معاینات لازم انجام شود. معمولاً تب پس از سقط‌جنین ناشی از عفونت سیستم باروری است و بایستی تحت درمان قرار بگیرد. توصیه پزشکان بر این است که حداقل تا دو هفته پس از سقط‌جنین، از کاپ قاعدگی و یا تامپون استفاده نشود بلکه از دستمال‌های بهداشتی و یا زیرپوش پریودی استفاده گردد.

عوارض سقط جنین

بعد از سقط جنین طبیعی است که مادران دچار عوارض جسمی و روحی متعددی شوند و زندگیشان کمی درگیر چالش شود. از جمله عوارض شایع سقط جنین می‌تواند به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس انزوا و تنهایی و گوشه گیری
  • ایجاد اختلال در اشتها و امتناع از غذا خوردن
  • ابتلا به افسردگی و شدت گرفتن علائم افسردگی
  • شدت گرفتن اضطراب
  • کاهش سطح اعتماد به نفس
  • ایجاد اختلال در خواب
  • دیدن کابوس‌های شبانه
  • بروز اختلالات عصبی همچون تحریک پذیری، احساس پشیمانی و گناه

سقط جنین و اختلالات خواب

یکی از عوارض سقط بروز اختلالات خواب است. این اصلاً عجیب نیست که مادر روزهای سختی را تجربه کند و خوابیدن و استراحت کردن نیز برای او دشوار شود. زمانی که زن به دلیل سقط جنین اندوهگین باشد، به سختی می‌تواند بخوابد و یا اینکه دچار بی‌خوابی می‌شود. همچنین زنانی که تجربه سقط جنین داشتند، گاهی تا مدت‌ها کابوس‌های شبانه می‌بینند. اختلال خواب پس از سقط جنین را با ورزش، روان درمانی و مدیتیشن می‌توان کنترل درمان نمود.

اولین پریود یا خونریزی پس از سقط جنین

پس از سقط جنین ظرف مدت ۳۰ روز چرخه قاعدگی به حالت نخست خود برمیگردد. در حالت طبیعی ۴ تا ۶ هفته پس از سقط جنین و کم شدن سطح هورمون‌های بارداری در بدن، پریود حالت طبیعی خود را به دست می‌آورد. مدت زمان این پریود به مدت زمان برجای ماندن هورمون‌های بارداری بستگی دارد. در صورت پریود نشدن پس از گذشت ۸ هفته از سقط، بایستی موضوع را به پزشک اطلاع داد تا تست بارداری مجدداً انجام شود. علت تفاوت اولین پریود پس از سقط با پریودهای روتین، تنظیم نبودن سطح هورمون‌ها و تلاش بدن برای به تعادل رساندن آن است.

سایر علائم در اولین پریود و خونریزی پس از سقط جنین

پریودهای ابتدایی پس از سقط معمولاً با درد بیشتر همراه هستند. سایر علائم شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • حساس شدن سینه
  • درد عضلانی
  • تغییر خلق‌وخو
  • خستگی

علائم بالا مشابه علائمی هستند که در پریودهای روتین بروز می‌کند.

پریود دوم و سایر پریودهای پس از سقط

پس از پریود اول، تا حدود زیادی بدن شرایط طبیعی خود را بازسازی می‌کند. البته در برخی افراد ممکن است تا چند ماه پس از سقط، پریودها نامنظم باشند که معمولاً طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. در پریودهای نامنظم احتمال دارد تعداد روزهای خونریزی کمتر و یا بیشتر از حالت معمول و یا حجم خونریزی سنگین‌تر از پریودهای عادی باشد به‌ویژه اگر روش سقط از نوع دارویی بوده باشد.

آیا می‌توان پس از سقط از قرص ضدبارداری استفاده کرد؟

بلافاصله پس از سقط و یا طی چند روز پس‌ازآن می‌توان از بیشتر روش‌های جلوگیری از بارداری مثل قرص‌های ضدبارداری و آی یو دی (IUD) استفاده کرد. استفاده از قرص ضدبارداری پس از سقط، سبب کم شدن روزهای خونریزی و تسریع در برگشت روال قاعدگی به نظم اولیه می‌شود. لازم به ذکر است که اگر جنین در سه‌ماهه دوم بارداری سقط شده باشد، از روش‌های دیگری به‌جز قرص ضدبارداری مثل دیافراگم، سرپوش ضدبارداری و آی یو دی برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌شود.

رابطه جنسی بعد از سقط جنین

اگر سقط جنین را تجربه کردید، لازم است تا چند وقت حداقل به مدت ۲ تا ۴ هفته در مورد رابطه جنسی محتاط‌تر باشید. بهتر است ۱۴تا ۲۸ روز از نزدیکی با همسرتان خودداری کنید. البته بزرگترین فاکتور تعیین رابطه جنسی مجدد برای شما وضعیت جسمانی و روحی شما خواهد بود. اما چون در این برهه دهانه رحم باز است، احتمال انتقال بیماری‌های مقاربتی و عفونی افزایش پیدا می‌کند، به همین علت توصیه می‌شود که تا چند هفته از ارتباط جنسی خودداری کنید.

چه مدت پس از سقط امکان باردارشدن هست؟

معمولاً سه هفته پس از سقط جنین، تخمک‌گذاری شروع می‌شود و در برخی زنان، پس از ۸ روز این اتفاق رخ می‌دهد. شروع تخمک‌گذاری به این معناست که دوباره می‌توان باردار شد. حتی اگر پریود اول پس از سقط هنوز رخ نداده باشد. غالباً سقط جنین تاثیری بر قدرت باروری ندارد و تنها در مواردی که سقط‌های متوالی با عمل جراحی انجام شده باشد احتمال آسیب به جداره رحم و تشکیل بافت اسکار وجود دارد.

What Happens After a Miscarriage?

چه زمانی خونریزی پس از سقط جنین غیرطبیعی است؟

همان‌طور که اشاره کردیم خونریزی پس از سقط طبیعی است، اما اگر این خونریزی غیرطبیعی باشد به این معناست که عضلات رحم مشکل دارند یا اینکه عروق خونی توانایی لازم جهت انعقاد خون را ندارند. گاهی ممکن است در اثر خطای جراحی رحم سوراخ شود یا اینکه در حین سقط جنین دهانه رحم خراشیده شده باشد.

After a miscarriage

پس از سقط چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید:

  • آغشته شدن دو یا تعداد بیشتری از پدهای بهداشتی در یک ساعت به مدت چند ساعت متوالی
  • مشاهده لخته خون بزرگ‌تر از لیمو
  • احساس درد شدید در شکم و پشت
  • درمان نشدن درد با داروهای تجویزشده
  • بروز تب بالای ۳۸ درجه
  • ترشحات بد بوی واژن
  • ترشحات زرد و سبز رنگ

اگر تا ۴۸ ساعت پس از سقط‌جنین به روش دارویی خونریزی رخ ندهد موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید چراکه احتمال سقط ناقص وجود دارد. همچنین اگر تا ۸ هفته پس از سقط، پریود شروع نشود باید به پزشک مراجعه گردد.

Miscarriage

 


:: برچسب‌ها: خونریزی پس از سقط جنین , خونریزی بعد از سقط با قرص سایتوتک چند روز است , علائم پاک شدن رحم بعد از سقط , برای قطع خونریزی بعد از سقط ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1403 | نظرات ()